Zakończyły się mistrzostwa świata w Smite

W weekend zakończyły się pierwsze mistrzostwa świata w Smite – grze typu MOBA autorstwa studia Hi-Rez.

W finale zwyciężył zespół Cognitive Prime, którego członkowie zgarnęli nagrodę w wysokości ponad miliona dolarów.

W ostatnim meczu turnieju pochodząca z Kalifornii drużyna zmierzyła się z Titanem – ekipą, w składzie której znaleźli się dwaj Duńczycy, dwaj Szwedzi i Brytyjczyk. Pojedynek był wyrównany, choć początkowo wydawało się, że Cognitive Prime zmiażdży swoich przeciwników, jednak po pierwszych dwóch wygranych losy spotkania się odwróciły i Europejczycy doprowadzili do remisu. Ostatecznie jednak to Amerykanie zwyciężyli w stosunku 3:2, zdobywając tym samym tytuł mistrzów świata w Smite oraz ponad 1,3 miliona dolarów.

W sumie do zgarnięcia było 2,6 miliona dolarów. Pula nagród zorganizowanych przez studio Hi-Rez zawodów była więc trzecią największą w historii sportów elektronicznych – większą miały tylko dwa ostatnie turnieje w Dota 2. Niestety może się okazać, że nie przełoży się to na sukces komercyjny – z danych ujawnionych przez deweloperów wynika, że finałowe rozgrywki w Smite śledziło w internecie około 78 tysięcy użytkowników. To niewiele w porównaniu z ubiegłorocznymi mistrzostwami świata w League of Legends – najpopularniejszą obecnie grę typu MOBA – które oglądało łącznie 27 milionów osób na całym świecie.

W trakcie finałów twórcy Smite zaprezentowali nowego bohatera, który dołączy do grona już istniejących wojowników. Jest nim Hou Yi, „obrońca Ziemi”, który korzysta z ataków dystansowych i cechuje się wysoką odpornością na obrażenia krytyczne. Postać powinna zostać udostępniona w najnowszym patchu, który ma ujrzeć światło dzienne jeszcze w tym tygodniu.

Smite, którego finalna wersja ukazała się w marcu ubiegłego roku, jest grą typu MOBA. Na tle konkurencji pokroju League of Legends wyróżnia ją fakt, że niczym w strzelankach wydarzenia na polu bitwy obserwuje się z kamery umieszczonej za plecami postaci. Rozgrywka jest z kolei dynamiczniejsza i bardziej zręcznościowa – aby wyprowadzony atak trafił w przeciwnika, gracz musi najpierw go w odpowiedni sposób wymierzyć.

Źródło:
"Pirlond" - GRY-OnLine


Klemens
2015-01-13 18:20:36